Thursday, August 18, 2011

siapa pemilik suara iklan "yusuf taiyoob"



assalammualaikum..



**********************

yusuf taiyoob...

yusuf taiyoob..

yusuf taiyoob..

kedengaran suara wanita yang lembut menyebut nama abg yusuf. suara ini sering berkumandang disaat-saat berbuka puasa.


nak tahu satu cerita?

*****************

satu petang yang indah. aku jalan-jalan dekat bandar. tiba2 ternampak satu banner.

" ujibakat pengambilan model suara "

syarat-syarat:

1) warganegara malaysia (okay aku ada IC)
2)18tahun keatas (dan telah berumur 20 ke atas)
3)suara merdu ( mugkin merdu-agak ragu-ragu)



" eh macam best. nak try la "

setelah 2 minggu berlatih. tibalah hari yang di nanti.

no.98!!!

"eh itu nombor aku"

dengan slumber dan bergayanya aku masuk dalam bilik uji bakat itu.

"okay sila perkenalkan diri anda" juri yang pakai cermin mata tebal menyuruh aku kenalkan diri.

"ehem" aku meng'adjust' suara.

" nama saya Norhidayah Binti Saksim, berumur ~" belum sempat aku menghabiskan kata-kata keramat ku.


TteeettttTTTTT!!! Bunyi siren yang agak kuat kedengaran.

tiba- tiba..

seorang juri perempuan berdiri mengangkat tangan. di tangannya ada kad berwarna hitam.


kad itu berbunyi "JANGAN DATANG LAGI"


" sila berhenti bercakap. suara anda belum cukup lembut dan merdu untuk iklan kurma yusuf taiyoob ini !" lancang saja wanita itu berkata tanpa memikirkan tentang hati ku.

sia-sia usahaku menyanyi d kbox 7hari7malam semata iklan yusuf taiyoob ni.


****************


p/s : cerita tentang uji bakat yusuf taiyoob ini hanyalah rekaan dan imaginasi aku semata-mata. tak ada kaitan dengan yang hidup atau yang dah tiada dalam dunia ni.

15 comments:

NAJ said...

mulauuu ~ haha :P

apple said...

bikin keciwa neh kan.. T.T

Jahidih Saili said...

haha..sy rutan ko gadie..

Jahidih Saili said...
This comment has been removed by the author.
Aki said...

Tu la ba ko tida berlatih bebisik saja.. Patut ko training bebisik.,. Hahaha..

ARAJ said...

hampeh betul la...ingtkan betul tadi...aku tertipu....('-_-')

Abang Stalker said...

haha..ingatkn betul td.nk gk cuba.asyik suara prmpn,jejaka la plk..suara macho. :D

apple said...

jahidi : haha.. apa ko mau rutan sa ni ^^ ahahaha

apple said...

aki : sa ingat dia suh sa menyanyi bah tuh... sa xda bakat bebisik pula.. T.T

apple said...

araj : hahah jangan la marah ^^ melawak jak ni..

apple said...

abang stalker : try la.. buat entry wanita yusuf tayob^^

CIK TOM said...

hehe..ingat citer betul2 td..rupanya imaginasi.. ;p

apple said...

imaginasi liar... hihi^^

ARAJ said...

tak marah pon...cuma hampa jak...=)hihih

apple said...

araj : ololo.. dia dah hampa.. jum kita nyi lagu hampa,,, hihihihi :]