Tuesday, August 16, 2011

Meng’rejek pak ustat



Assalammualaikum..

Tiba-tiba hari ni rasa mau cerita sesuatu yang selama ini buat diriku merasa tertekan. Ceritanya bila diriku dilamar oleh pak ustat. Jangan salah sangka. Pak ustat ni masih muda. Seumur diriku. Dalam usia 20-an dan masih bujang. Kami ni kawan saja. Tapi tanpa angin dan ribut beliau telah menyatakan bahawa ingin memperisterikan diri ku. And I’m like “WTH? Dia ni mimpi ka apa? Temo..temoo..!!”

Ceritanya bermula macam ni……..

Suatu petang yang bosan. Tiba-tiba diriku menerima SMS dari tuutt…

SMS tuh berbunyi macam ni la..

sudikah kamu menjadi permaisuri hidup ku?”

Diriku tidaklah terkejut sangat sebab ramai kawan-kawan ku yang suka bergurau macam tuh. Seperti biasa aku akan menjawab secara ringkas dan padat.

“ TIDAK “

Bermulalah satu perbualan yang agak bosan.

Pak ustat : kenapa?

Aku : xda pa2. Knapa juga ko mau kawin sa? Haha..

Bla..bla.. bla..

Aku menolak dia..

Keesokkan harinya.

Pak ustat : salam ayang buat apa?

What the hell? Siapa ayang dia? Wekk.. mau muntah..

Aku ; xda diam2 jak.

Pak ustat : ayang jaga diri ea. Jaga syariat. Jangan terlalu bergaul dengan kawan2 lelaki ayang d sana.

Again! What the hell is he talking about.? Damn ngeri! Sakit perut . wekk. Muntah*

Aku : owh. Bah.

Pak ustat : abg mau klu kita dah kwen, rumahtangga kita adalah rumah yang membesarkan Allah.

Fulamakk ! ayat. Sejak bila pak ustat ni jadi abg aku? Hairan*

Aku : owh. ( malas uda mau layan )

Pak ustat : napa ayang ni? Macam tidak suka jak?

**** > malas dah mau reply msj. Pedulikan dia.

Selang beberapa hari kemudian.

Pak ustat : ayang buat apa tuh?

Aku : xda.online jak.

Pak ustat : kalau abg minta , ayang bg ka?

Aku : minta apa?

Pak ustat : send gambar. Lama tak Nampak. Rindu pulak.

Haish! What the hell orang ni minta gambar aku?

Aku : tak boleh. Xda gambar sa dalam hp. ( aku bagi alasan)

Pak ustat : alaa ayang capture la dulu.

Amboi.. memaksa pulak ni orang.

****> malas mau balas. Bikin muntah . geli.

Ring. Ring. Ring

Hp berbunyi. “pak ustat koling “

Sambut ka tidak? Ah sambut jak la.

“emm napa?”

“assalammualaikum “

Alamak malu. Haha

“walaikumsalam. Kenapa?”

“marah ka?”

“ em tidak la.”

Bla..bla..bla…

“okay tuh jak la. Assalammulaikum. “ dia mengakhiri perbualan.

Tiba-tiba datang MMS dari dia. Aku buka MMS tuh. Dan gambar dia muncul.

****> Ah. malas mau balas.

Datang lagi SMS.

Pak ustat : dapat gambar tadi. ?

Aku : dpt.

Pak ustat : ayang lagi hantar.

Aku : TIDAK BOLEH.

Pak ustat : kenapa?

Aku : mana boleh suka2 bagi gambar.

Pak ustat : ala..kenapa? bagi sebab.( dia cakap bahasa arab. Nasib aku faham. Hihi )

Aku : kan nak jaga syariat.

Pak ustat : emm xpa la. Tunggu kawen la.

Aku : kan ramai lagi pmpn yang lagi baik dari saya.

Pak ustat : abg tak suka la ayg ckap mcm tuh.

Bla..bla..bla..

AKU MENOLAK SEKALI LAGI.

Dia pernah msj yg berbunyi macam ni.

“salam gadie, sa tau ko tia suka sa panggil ko macam tuh. Sorry la k”

Alhamdullilah. Dia sudah berputus asa. *happy



Latest conversation was this morning. Waktu subuh tadi.

Pak ustat : dah solat subuh?

Aku : dah tadi.

Pak ustat : nanti kita solat sama2 ea.

Aku : insyaAllah.

Pak ustat : tq. Kita baiki diri sama2 ea. Huhu

Aku :yeah. insyaAllah.

Pak ustat : hehe. Thanks kita saling kuat menguatkan antara kita ea. Saling berkasih sayang.

Adoyai. Dia start uda.

Aku : ksh syg antra shbat.

Pak ustat : ea. Hingga terjalin ikatan yang lebih rapat ea. Kerana tuhan.

Aku : insyaAllah. Klu itu takdir apa buli buat.

Pak ustat : apa ayat ko ni. Mcm enda mau ja.

Aku : haha. Belum masanya lagi bah.

Pak ustat : hehe. Ea.tq. maaflah kio cakap ko macam ni. Tapi Cuma saya meluahkan apa yang ada dalam hati. Haha

Aku : oo. Xpa. Tapi janganlah berharap sangat dengan saya kio.

Pak ustat : enda juga bah. Cuma jangan lah ko lupa dengan saya kio.

**** > bikin bosan dia ni. malas uda mau balas.

Lepas 3SMS dia aku malas nak reply, aku pun balas satu.

“sa ada kelas ni.”

Bla..bla..bla.. perbualan yang sama.

Aku : maaflah. Saya belum terfikir mau ada hubungan dengan siapa-siapa pun sekarang.

Pak ustat : saya suka itu!

Aik? Hairan . apa pulak dia suka ni?

Aku : apa yg ko suka.?

Pak ustat : watak macam tuh la yang ada pendirian. N orang dia sekali. Mungkin sya kena ambil masa yang agak lama juga kan?

Ya Allah. Pak ustat ni tidak tau ka erti putus asa dan saya tidak mau dia??

Aku : emm. Mungkin jga.

Pak ustat : jadi saya ada peluanglah ni kan?

****> malas mau balas dah msj dia. tia pandai faham bahasa melayu betul. mentang-mentanglah saya tia pandai cakap arab.

Okay!!!

SAYA TEKAD. LEPAS NI SAYA TIDAK AKAN BALAS SMS DIA LAGI. NOKTAH !!

Pak ustat tuh sangat menakutkan.

Saya agak tertekan dengan sikapnya yang tak faham bahasa. Kadang-kadang ayat dia seolah-olah saya ni kompen beh jadi hak milik dia. Tia mau..

Sekian .

Saya harap akan jumpa jalan penyelesaian untuk melarikan diri dari dia. Aminn.

4 comments:

NAJ said...

haha. lawak neh. hehehe. nda pndai serik2 lg tu. huhu

apple said...

haha tuh la . bikin takut kan tuh ustat,, HUHU

NAJ said...

yah bah. aish kalw sy trus nda layan. ahahaha

apple said...

sys nda layan uda tuh.. sua kena block d FB.. huhu