Monday, June 13, 2011

polis yang kelaparan

Polis yang kelaparan

Assalammualaikum…

Saya dah dapat laptop. Setelah lama laptop ini berjauhan dengan saya.

Suatu kejadian aneh telah berlaku.

*KICAP TELAH TUMPAH DALAM HANDBAG SAYA..

Hoho..

Today ,

Saya tak lah rasa bosan sangat sebab hari ini saya keluar jalan dengan my friends. Thanks to them all.

Terutamanya my mr.A kuz bagi balik lappy ini dengan saya. Dia yang tolong repair segala dalam lappy ini. Thanks Bro. Love you la. Hoho..

>Polis kelaparan ini adalah istilah yang digunakan untuk para polis yang kurang bertauliah. Suka minta duit tengah jalan.

Ada satu hari tuh. Kami dengan pakcik driver ( yg bernama pakcik kuda) jalan2 (dengan bas)

Tetiba datang pak polis ini. Dia kata kami dah buat salah. Then dia minta RM5 dari pakcik kuda baru dia akan lepaskan kami.

Pakcik kuda dengan selamba berkata “ ai, ko lapar ka ni mau minta duit tangah jalan?”

Hahah pecah ketawa kami dalam bas tu. Dengan panjang lebar pakcik kuda punceramah polis itu ( berani kan dia).

Dengan rasa malu yang menggunung. Polis itu berlalu pergi.

Ada lagi satu kisah.

Hari tuh saya kena rompak. Habis dompet (baru beli) saya hilang. Segala IC,duit dan lessen pun hilang. (kebetulan hari gaji, pandai betul sang pencuri itu pilih masa nak rompak)

Saya dengan perasaan cemas pergi balai buat report. Sampai balai cik akak polis tuh pun kata “ adik, nak buat laporan polis kena ambil boring dari pejabat polis dekat batu 1.”

“hah?”

Lain tempat nak ambil boring lain tempat nak lapor?? Aii sungguh menyusahkan.

Takpa2.

Dengan membayar tambang teksi RM10 saya bergegas ambil boring kat balai polis batu 1.

Cik abang polis itu sangat Gatal. Huh manyampah! Punya la poyo dia 2. Memandangkan saya ni agak cun dan muda ( HAHA perasan) jadi dia tolong saya buat report.

“nama?”

“em.. Norhidayah Binti Saksim”

Macam2 la soalan yang ditujukan.

“tempat tinggal?”

“kolej kejururawatan Sandakan”

Saya pun curi2 tengok apa yang dia tulis.

MasyaAllah. Ejaan banyak salah.

*berfikir

*berfikir

“dia ni biar betul?”

Saya ambil boring tu dan tunjukkan pada kawan saya. Sangat lucu. Tak jadi saya buat laporan polis.

Saya balik kat rumah dan minta daddy tolong buat ic. Wahh sekejap saja saya dah dapat ic. No need police report pun. Hoho..

Kalaulah korang baca laporan yang abang polis tuh tolong saya buat. Konfem mimpi ngeri ^^

Sebenarnya dulu cita-cita saya nak jadi polis. Tapi bila dah semakin dewasa. Tinggi tak pandai tambah-tambah. Haha sampai sekarang masih 153cm. adoyaiii..

Akhirnya saya ditakdirkan menjadi seorang misi( nurse) yang comel loteh. Hahaha

Sekian pengarutan dari misi apple.

selamat malamm..

No comments: