Tuesday, January 11, 2011

:: mau kurus cepat dan kegilaannya::




assalammualaikum wahai blogger dan reader.
enrty kali ini pasal KURUS..
apa itu kurus??

K-kami mau kurus
U-umpama neraka bila Diet
R-risau bila berat badan naik
U-usaha kuat mau mgecilkan part2 tertentu
S-slim world adalah jalan terakhir



ini adalah defenisi kurus bagi saya.
kurus ialah satu keadaan apabila lemak yang ada di badan adalah cukup dan tidak lebih. membuatkan wanita akan berasa lebih yakin bila mahu bergaya.

perasaan ingin kurus ini biasanya menyerang perempuan yang berumur 19-30 tahun. terutamanya mereka yang belum kahwin dan (kurang comel) AHAHAHHA.

ini adalah normal untuk menarik perhatian lelaki.

PERHATIAN PARA WANITA.

mengikut kajian yang dijalankan 89% lelaki lebih meminati wanita yang berisi. mereka berpendapat wanita yang sedikit berisi boleh dijadikan "bantal peluk ".

beberapa kawan lelaki saya berkata " perempuan kurus xcantik, macam papan yang rata dan keras " . wanita yang kurus ~ sila jangan terasa ya.

bahayanya perasaan ingin kurus ini ialah:

1) mereka diet tahap melampauu sehingga memudaratkan diri
2) mereka sanggup buang duit beribu-ribu ringgit untuk kurus
3) anorexia adalah sejenis penyakit mental yang susah dirawat

cara kurus yang cepat:

1) makan kerap tetapi sedikit
2) mengurangkan pengambilan carbohydrate (ex: nasi)
3) rajin2 kan lah diri anda bersenam
4) berdoa pada tuhan agar dapat kurus

ok la sampai sini saja la untuk malam ini. nantikan entry seterusnya " Rahsia Kecantikan Mudah dan Murah "

selamat malam^^

8 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

wooo~ tips kurus.. tp skrg keen ngah cari tips utk gemuk.. hik3~ ^_^

Syaidahtul Badriyah Aziz said...

hahahha...kalau berdoa pun kalau tidak berusaha ma nda da hasil..ko ni nasihat...

Anonymous said...

keen: cara nak gemuk amat senang..makan minum dan tido...cukup untuk gemuk ..dan hati mesti bahagia^^

aqeyLs said...

HAHA. nice one. sy skrg tengah berdiet. oops. bukan diet apa pun. ambil mknn secare sihat. hehe^^

apple said...

hihi...gud la macam 2...
saya tengah excse hard ni..
adoii.. sakit badan tau... baru 2hari turun jogg^^

RuSh D said...

setuju..perempuan yg t'lalu kurus kurang lawa drpd yg berisi sikit..haha

CinderLaLa said...

Dun worry dear...tak kesah kurus atau gemok...asal maintain comeyy,sehat..cukop... Okeh...tipu! Saya nak kurus jugakkk... T_T

Psssttt... Sy dh follow blog awak...jgn lupa singgah ke blog sy yer.. =)

apple said...

ok cinderlala^^
nanti saya follow u k? hihi

xpa gemuk2 pun....penting wajah comel dan jelita^^^