Monday, November 5, 2012

apa yang FAIRY TAIL ajar saya



assalammualaikum

saya ialah FAIRYTAIL-HOLIC.. saya sangat gila dengan cerita ini. watak2 dalam citer ini juga sangat comel. percaya atau tidak. saya boleh menangis tengok citer ni. tak tahu napa.

FRIENDSHIP mereka buat saya tersentuh dan ditambah dengan hati yang lembut buat saya cry dan terkenang akan semua kawan2 saya. walaupun saya selalu bergaduh / tidak puas hati/ marah-marah sam kawan-kawan saya, hmm hakikatnya saya sangat sayang sama mereka. bila dulu ada masa sama-sama, ketawa ramai-ramai, berjoyah sampai tengah malam, macam-macam la kami buat bersama. selalu ada yang tidak puas hati. tapi biasa la bah tuh. manusia bah. semua ada perasaan . kalau xda perasaan, manusia lagi kaitu. hantu mangkali kan. hha..

sekarang sudah jauh, masing-masing bz sama kerja. ada yang d hospital yang melampau jauh. ada yang d pedalaman. macam saya n ika. haha.. ika d pulau bangi. saya pula klinik kesihatan nabawan. harap-harap jarak jauh ini tidak menjejaskan persahabatan kita^^

kawan-kawan masa sekolah menengah lagi saya rindu. kami ni kira nakal. but masih dalam golongan budak baik la. hihi. jajal betul sampai selalu masuk blik kaunseling. haha!! ada yang sudah kawin, ada yang masih study, ada yang sudah kerja.. aduhai. haha





LOVE : sebenarnya, kalau cakap pasal kasih sayang ni. hmm entahlah. ini buat saya agak lonely bah pulak. aahaha bah mula sudah emo ni. adaada! sandi betul ni kehidupan. malas bah saya mau cakap pasal kasih sayang ni. bukan juga kasih sayang ni terhad sama satu jak kan. tapi i mean, kasih sayang between uda n dara la kan. untuk parents, family  n fren tuh sedia maklum la. saaaayaangggg bangat sama durg! haha
saya emo la tiba-tiba. lama bah saya tidak sayang urang ni. hmm saya takut bah rasa sakit hati lagi. aduhai. bukan juga bah tidak laku kan. ahhhahhaha!! tapi mau pilih yang betul-betul tuh yang susah. lagi pun sekarang, adada ramai ba yang mau mengurat saya. haha ( PERASAN BETUL!! ) haha. mulau uda. PLEASE SOMEBODY LOVE ME. ahahhaah!!!!!!!!!!!!




MACAM-MACAM LAGI MORAL VALUE : banyak lagi bah yang kita boleh belajar dari anime. bukan setakat buang masa bah. kalau betul-betul menghayati baru la kamu tau. anime " buat benda yang tiada kepada ada " .. apa?? tidak paham? hmm maksud dia. anime ni kan satu idea. kalau oranga da idea tapi dalam kepala saja, apa laitu? tiada la kan. d kepala jak. kalau anime, dia lukis, dia buat animasi. banyak la dia buat. tuh la yang saya cakap . anime ni dari yang tiada kepada ada. bah contohi la ba anime. yang bagus2 jak la bah ikut. yg buruk-buruk jan la ikut. ahaha




eh! panjang uda kan saya membebel. lama sudah bah inda membebel. tuh la macam ni. ahha.. penat jari bah. alamak ! sedang dengar ni the voice bah. hihi siuk~ kalau la saya pandai menyanyi. wah! saya belum lagi pulak mandi tuh kan. p mandi la dulu kaye. haha

selamat malam semua. muah!

doakan saya cepat kawen ^^ hehe

-end-

No comments: