Sunday, March 9, 2014

#MH370

Satu malaysia tau cerita ni
Semua orang sedang berdoa
Semua orang sedang bersedih

Aku?
Sampai satu tahap tak tau apa perasaan ini
Aku tak punya perasaan?
Atau
Aku dah terbiasa hidup dalam kesakitan dan kesedihan

Saat ini
Media sosial sibuk membicarakan kisah mereka
Aku mendalami apa perasaan mereka
Secara tiba2 air mata mengalir

Walau mereka tak ku kenali
Aku faham apa itu kehilangan
Ku cuba menghilangkan segala rasa
Namun air mata tetap mengalir

Di sudut hati cuma mampu mendoakan
Agar mereka selamat 
Segala yang terjadi adalah ketentuan Allah

Semoga keluarga mereka tabah menghadapi segala ujian
Ujian kehilangan yang pedih
Tapi ingatlah, 
Allah tidak akan mengambil sesuatu dari kita tanpa menggantikan dengan sesuatu

Aku cuma mampu berdoa. 

No comments: