Tuesday, March 11, 2014

kerepek #1

Photobucket
Okeh memandangkan belog neh memang takda siapa yang akan baca. So aku rasa aku nak mengarut macammacam dalam belog neh. Well takda siapa yang akan pedulikan. Ngee. Tapi kalaulah korang terbaca belog neh. Memang dah nasib la membuang masa beberapa minit membaca segala kerepek merepek aku dalam belog neh. Huu! Sekarang neh ramai bebenor orang tengah bengong pasal alkisah #MH370. Aku bukannya taknak ambil tau. Aku caring kut dengan nasib yang menimpa mangsa. Setiap update aku baca. Cuma aku xdalah mencanang benda neh dalam alam maya. Share2 mana yg patut la kut. ~.~ Yang aku tak puashati neh, ramai pula pihak yang kurang elok otaknya buat macammacam spekulasi songsang. Huh. Aku dah tak tau la nak fikir apa. Tak tau mana yang betul mana yang salah neh. Cerita baru pulak, pasal pakcik bomoh tuh. Aduhai dunia neh semakin mengarut. Eh aku bukannya nak cakap pasal neh. Aku cuma nak membebel sebab membebel dalam alam maya neh. Dapat relief sedkit tekanan dalam hati. Memang dah lumrah manusia nak merepek dalam alam maya neh. 

Boleh pula disaster macamni diPolitikkan? Kalaulah engkau ( ahli politik ) berada ditempat mangsa atau keluarga si mangsa. Mampukah lagi engkau mempolitikkan hal neh? Aku sebenarnya bengang dengan para pemimpin * mata ke atas tangan ke bahu * kita dekat malaysia neh. Aku naik malu nak jadi rakyat malaysia. Tapi kita kena terima. Aku dah ditakdirkan menjadi rakyat malaysia. Opss yang baca jangan lapor dekat polis pula. Aku kesian sebenarnya dekat rakyat kita yang terlalu selesa dengan keadaan negara kita neh. Bila difikirfikir, aku rasa tertipu. Sedangkan negara menipu kita ( rakyatnya yg setia ) apatah lagi negara asing.

*pause kejap p makan.

* okeh sambung.

Mana dah aku punya tahap merepek neh? Err. Hilang tumpuan sebab perut kenyang. Ngek!

Aku cuma nak cakap dalam belog neh. Dan bertanya, kenapa manusia boleh menjadi sebegini bodoh. Bukannya aku neh berilmu sangat. Tapi rasional fikiran hilang bila benda yang tak tercapai akan terjadi. Alahai sedihnya aku mengenang orangorang yang sedemikian rupa. Ngek. 

Satu kesimpulan yang aku dapat. Manusia dah jarang berdoa. Bila dah jadi disaster macam ni. Baru manusia berdoa. Allah nak dengar rintihan dan doa kita sebagai neh manusia, sebagai hambanya. Bukan saja nak biar benda neh jadi tanpa sebab, semua yang terjadi dalam dunia neh ada hikmahnya. Kita manusia lemah hanya mampu berdoa dan yakin kepada Qada dan Qadar Allah. Doa lah. InshaAallah segalanya akan dipermudahkan. Amin.

Okeh. Kawan aku suh tgk ceta *Amukan Azazil. Best x best layan la. Tapi bila tau pelakon dia tuh c budak sharnaz. Macam nafsu nak tgk ceta neh hilang tibatiba. Aku kurang berminat dengan budak sharnaz tuh. LOL. 

Cukuplah kerepek merepek malam neh. Kbai!

No comments: