Thursday, February 6, 2014

6. If you could have any job in the world. what would it be.

Photobucket

If i could have any jobs? Well. I want to be steve jobs. Haha xda la.
Saya pun xtau kerja apa yg saya betul2 nak. Masa kecik2 dulu cita-cita nak jadi polis. Macam cool ja tgk akak2 polis tuh. Haha. Tapi bila dah meningkat dewasa, tinggi pulak buat hal. Xcukup tinggi. Maka terpaksa la saya melupakn cita2 tuh. Lagipun saya dah tau kenyataan nya menjadi polis neh bukan la senang macam yang saya nampak dalam movie. Ramai polis sekarang yang menyebabkan saya sangat benci dengan polis. Banyak polis yang hilang kejujuran. Makan rasuah. Menggunakan kuasa untuk mendapatkan duit. Betullah. Duit neh boleh buat irang hilang harga diri. Xcukup ka gaji tuh? Haiya. Kalau membebel pasal polis neh memang xkan habis punya. Bukan semua la pak polisi neh yang selalu ada 'duit kopi'. Ramai lagi kut yang masih jujur. Huhu.

Tapi masih ada ka orang yang kerja dengan ikhlas? Kalau kerja xkena bagi gaji masihkah mau kerja? Haha. Jawab sendiri la.

Tapi sekarang neh dah ditakdirkan jadi misi ( nurse ), okay la. Im okay with that life now. I love being a nurse. Walaupun ramai orang awam diluar sana yang tak faham apa nurse neh sebenarnya. Huhu.

Definition of a nurses :" to go above and beyond the call of duty. The first to work and the last to leave. The heart and soul of caring. A unique soul who will pass thru your life for a minute and impact it for an eternity. An empowered individual whom you may meet for only 12 hour period, but who will put you and yours above theirs.”

Haha. Merepek uda. Sad juga la bila nampak post2 dekat fb yang mengutuk nurse neh. Saya teringin letak mereka2 neh d tempat kami ( nurse ) sanggup ke x hidup as a nurse neh. Memang tak dinafikanlah. Ramai nurses yang agak kurang berdisiplin masa sekarang neh. Saya sedih la bila tgk adik2 junior yang macam xda latihan jadi nurse. Dulu2 ramai yang tak suka nurse sebab nurse neh garang. Tapi saya akui skill dan kualiti nurses dulu memang hebat. Berbanding sekarang. Amat sedikit lah nurses yang berkualiti. Sebab banyak lambakan nurse kan. So, kuantiti mangatasi kualiti la. Ramai yang masuk nursing sebab peluang kerja dan bukan sebab minat. Aduhh.  Haha ish.  Malasnya merepak. Huhu.

Sudahlah. kbai


No comments: