Saturday, February 26, 2011

:: sindrom ikan duyung ::





salam..
hari ni saya nak bagitau tentang sindrom okan duyung ni..atau bahasa omputeh nya..
'mermaid syndrom'..

biasanya sindrom ini hanya dialami oleh wanita.. jarang sekali berlaku pada lelaki.. jika terdapat pada lelaki ( monolog dalaman " dia ni lelaki tulen ka?")
sindrom ini biasanya menyerang hanya dalam masa 3hari-1minggu. jadi time ini dinasihatkan untuk para wanita. sila la bersiar2 dihalaman rumah atau jlan d bandar ( manatau kut2 ada yang terjatuh hati dengan korg )

****************


ok2... ini tanda2 bila kita kena sindrom ikan duyung ni..

1) sentiasa berasa dahaga ( sebab ikan duyung kan tinggal dalam air..)
penerangan saintifiknya.. bila seseorang wanita itu mengalami ovulation suhu badan akan meningkat dan kita akan merasa haus.
2) suara jadi merdu.. ada orang yang tak pandai menyanyi tapi bila datang sindrom ni. suara dia sedap je.. bila orang call, macam xnak ending kan call 2 je.. suara punya la sedap..^^
nak penerangan saintifik? nanti saya cerita di akhir part nanti.

3) bila amik gambar. suma nampak macam cantik aje. muka nampak bersinar2.. bila boipren tengok sedap je mata kan..hihi^^ tak perlu mekap pun rasa macam muka 2 lawa jak..
4) bagi yang mempunyai sedikit masalah dengan lemak. ada usatu saat bila mereka pandang cermin.. rasa macam lemak semakin kurang. dan keadaan cuma bertahan selama 3hari.

5) emosi sedikit terganggu. rasa lonely. ibarat ikan duyung juga. bila sendiri2 dalam laut 2 berkawan dengan ikan je.. mmg rasa bosan kan. hp nak sms pun xda ( hp masuk air kompem kong ) hahah


******************
sebenarnya sindrom ikan duyung ni tak wujud. just satu nama bagi wanita yang mengalami ovulation. lagi cantik kan nama nya^^ so kita semua ini cantik mcam ikan duyung...piewitt...perasan uda..^^

*****************
ni semua akibat dari sistem hormon wanita jika mengalami ovulasi. so, klu nak show off diri 2.tym ni la paling sesuai. tapi saya tak galakkan la.
sebab " wanita dalah fitnah terbesar dunia "
so bagi para wanita yang saya sayangi d luar sana... jaga la diri anda masing^^

No comments: