Tuesday, January 31, 2012

surat balasan untuk bakal suamiku

Photobucket

Assalammualaikum husband.
Kau tengah buat apa tuh? Tengah baca surat ni ye. Ni surat balasan untuk surat kau. Kau? Mungkin kedengaran agak kasar. Panggil dear. Okay? Surat dear tuh saya baca perlahan-lahan…. Nak feeling kan. Kalau laju-laju takut tak feeling pulak..

Dear kata dear dah sampai satu tahap yang dear ni tak kenal saya… Sebenarnya saya pun memang tak kenal dan langsung takda idea siapa dear yang sebenarnya… Satu hari nanti, saya pasti akan jumpa dengan dear. Macam yang dear mention dalam surat tuh, dear nak saya terima dear seadanya kan? Saya juga harap dear terima saya yang serba kekurangan ini. Nanti dear jumpa saya, dear tau la saya ni orangnya macam mana.

Dear dah kata saya ni comel, manja,baik, rajin.. eh dear banyak sangat puji saya la. malu pula. Tapi saya nak bagi tau saya hanya comel dan manja dan baik dan rajin dan sebagainya hanya untuk dear seorang ja tau. ONLY FOR YOU… Aisehmen. Cakap omputeh plak. Hiihi saya ni boleh masuk raja lawak kut. Kalah zizan.

Saya harap bila saya jumpa dear dalam facebook atau mana-mana, saya tak nak tengok benda menyakitkan hati tau. Contohnya banyak gambar yang boleh mendatangkan cemburu. Dear fahamkan? Eh? Dear jumpa akaun facebook saya? Tuh memang real punya. Don’t worry dear semua gambar tutup aurat. Taknak juga saya tayang-tayang benda yang tak sepatutnya dekat orang yang bukan muhrim. Cantik dan comel saya hanya untuk dear. Ramai orang cakap saya ni comel, tapi saya dah bosan la dengan pujian tuh. Kalau dear yang puji, barulah rasa kembang sikit. Mm…

Dear ni agak macho kan… Tak hairan la ramai perempuan gedik yang nak add dear kat facebook tuh. Tengok gambar perempuan comel, terus approve. Eleh macam saya tak tau bila lelaki nak test power kan. So, saya harap dear kurang-kurangkan lah test power tuh. Saya cemburu tau tak…. Fitrah kaum adam.. apa yang boleh saya buat? Pasrah je la.hmmm………
Apa yang dear cakap tuh perempuan ni macam coklat Ferrero Rocher. ? Dear cakap tuh memang betul… memang ramai perempuan coklat kat luar sana. Hmm… jangan salah pilih tau…

Saya tak dear bukan orang yang mudah putus asa.. tapi saya harap dear ni orang yang ada masa depan. Ehh.. maksud saya, ada kerja la. takkan saya yang nak sara hidup dear. Saya ni perempuan yang ada ego juga tau. Memang tak salah kan kalau share belanja dapur… tapi kalau seorang saja yang sara hidup kita nanti, mati la saya. Saya ni kerja pun tak tentu. Maybe akan jadi nurse. Dear untung tau dapat saya jadi isteri… bukan angkat bakul.. saja ingatkan.. harta biarpun orang cakap tak penting, tapi at least, saya tak nak tinggal merempat. Biarlah rumah kecik yang penting ada tempat berteduh. Kan dear?? Kereta cukup la 1bijik kancil…senang saya pergi kerja nanti.. dear nak saya drive atau dear hantar dan ambil saya dari kerja.,? semua itu terpulang dear la. saya isteri yang menurut perintah.

Amboi.. awalnya cakap pasal anak. Saya memang nak anak..tapi ikut ekonomi keluaga kita yee.. rezeki semua ditangan Allah.

Saya nak kerja boleh? Nak capai cita-cita saya…tapi saya janji bila saya ada masa free, semua itu untuk dear. Saya janji saya akan jaga dear bagus-bagus..saya kan bakal nurse. Xkanlah jaga suami pun tak boleh. Banyak patient dalam wad tuh say boleh jaga… saya harap dear merestui kerja saya ni.

Dear!! Saya taknak kongsi dear dengan orang lain!! Ini amaran..!! kalau dear kahwin dengan saya.. ONE AND ONLY ME!!! Faham..! perempuan kan kuat cemburu.. tapi kalau dah terpaksa,,hmmmm saya terpaksa relakan.. biarpun madu itu manis bagi dear.. tapi pahit bagai hempedu bagi saya..

Owh! Saya lupa mention, saya ni agak kasar.  Tapi dalam hati ada taman. Tengok cerita korea konfem habis satu kotak tisu. Saya suka cari pasal…. Alaa gaduh2 manja… tapi sebelum tidur, tolong dodoikan saya? Boleh? Saya nak dear nyanyi untuk saya..biar la tak sedap.. yang penting saya bahagia dengar suara dear sebelum saya terlelap.

Dear oh dear.. dear sangat untung tau bila dapat saya. Saya pandai masak tau(: dear nak makan apa sekali pun saya akan masak.. janji!! Jangan lah makan selalu kat restoran.tak pasal-pasal dear jatuh cinta dengan mamak yang masak kat restoran tuh.. taknak la !! tapi dear pun kena belajar masak juga tua. Yalaa kut-kut saya sakit nanti, dear nak makan apa? Takkan nak tinggalkan saya seorang dalam rumah then dear p makan kat luar. Mana aci… tolonglah masakkan saya bubur ka sup…. Sekali sekala saya nak juga dear suapkan saya.. saya ni manja kan? Tapi dengan dear ja tau….

Dear, saya ni ramai kawan lelaki. Mungkin pasal tuh saya susah sangat nak percaya dengan lelaki… sebab saya kenal sangat dengan fitrah lelaki ni macam mana..saya harap dear bukan macam lelaki buaya yang teramatlah ramai diluar sana tuh. Kalau ya pun dear ni pernah jadi buaya… saya harap dear tak la buat macam-macam yang aneh kan.. dear faham kan?.....alaa bukan budak lagi.. kita pun tak lama nak bernikah kan? Hehee

Mak saya kata “ cari lelaki yang kenal tikar sembahyang”. Saya harap dear bukan saja kenal tikar sembahyang.. tapi boleh jadi imam solat saya nanti…

Last but not least, kita kerjasama untuk bahagiakan rumah tangga kita kay^^ …try untuk understand each other. Biar pun payah… kita try.. boleh.. tegur-tegur la saya bila saya lupa diri…



p/s: cepat-cepat cari saya.. saya pun tengah usaha cari dear ni…. Takut dear salah orang.. terpilih orang yang salah….. nanti saya tak jumpa dear… please… kuatkan semangat untuk cari dan jumpa saya…

I have thousand song to dedicated for you.. every song is my word for you my future husband..

Wasalam wbt.

No comments: