Tuesday, January 28, 2014

anime

Photobucket
a simple title. 
suddenly i felt like want to read some manga. and right now i'm listening to dusunese's song. 
i was reading fairytail just now. sebab dah rasa kebosanan tahap melampau2 kan. rasa down sangat la hari ni. dunno why. maybe dah musim kut wanita2 macam saya ni rasa emotional unstable. i want to talk to him. tapi xpa la. rasa sad secara tiba-tiba sebab nampak gambar arwah atok d fb. huhu. it's been 1 years since he passed away. i actually miss him very much. walaupun selalu bising2 dengan arwah atok. sebenarnya banyak benda yang dia dah ajar pada saya. maybe saya masih rasa terkilan sebab tak dapat jumpa buat kali terakhir.

masa tuh saya masih belajar dekat sandakan. i dapat news yg atok sakit and kena admit dekat wad.
sabtu tuh saya niat balik ranau untuk jumpa dia. ( bulan puasa masa neh )

that night my dady called bgtau untuk balik ranau cepat-cepat sebab atok sakit. and i promised him i will.
then 1 am, my mom called. she said. kenduri arwah nanti masa raya kedua?

eh wait. kenduri arwah?
otak masa tuh dah tak dapat berfikir. 

rupanya masa dad call, rupanya atok dah takda. 

aduh. betul2 rasa terkilan sangat sebab niat yg tak kesampaian.  pagi tuh saya bergegas amik bas paling awal balik ranau. 6,30am.
note : sandakan-ranau : 4jam30minit punya perjalanan.

bila dah sampai rumah. memang la ramai orang. 

saya dah sedih sangat sampai tak sanggup tgk jenazah buat kali terakhir. takut lemah semangat.

that night. 
saya mimpi.

arwah atok bersalaman dengan semua cucu dia kcuali saya. 
he said ' dia marah sebab sy tak tgk dia '

ya Allah sedihnya saya bila dapat mimpi macam tuh. i tell my cousins. they said itu mungkin hanya mainan tidur. tapi sampai sekarang mimpi tuh masih berbekas dalam hati. everytime nampak gambar dia. mesti ada rasa sad yg sangat mlampau2.


Ya Allah tempatkan arwah ditempat orang2 yg engkau rahmati. Ampunkan arwah. 

Al-fatihah untuk arwah atok saya.
sentiasa dalam ingatan.

No comments: